photo bannereffiey_zps3c50b3ae.png

Friday 19 October 2012

cinta part 2


'' Nia, saya harap awak suka dengan barang yang saya pilih tu ye'' Bicara Am memecah kesunyian.

'' Hmmm,.,..'' Ringkas Rania menjawab.

'' Kenapa ni? Awak macam tak suka je dengan barang yang saya pilih untuk hantaran tu. Kalau awak tak suka kita boleh ubah ekot citarasa Nia.'' Celah Ammar bila melihat aku diam sahaja.





Aku hanya tersenyum melihat Ammar.



'' Nia suka semuanya Am. Thanks Am, sebab buat semuanya untuk Nia.''

'' Am buat semua ni untuk orang yang Am sayang, tak salah kan?'' Sahut Ammar.

'' Nia hujung minggu ni Am nak balik Johor. Nia nak temankan Am?'' Sambung Ammar.



''Sorylah Am, hujung minggu ni Mak & Abah nak datang. Lagipun Am tahu kan Nia baru je dapat kerja, susah sikit nak mintak cuti lah Am.'' Ujur Nia.

'' Takpe lah, orang dah tak nak teman kan. Kalau apa-apa jadi kat Am nanti, Nia jangan menyesal tau.'' Celah Ammar.

'' Apa yang Am merepek ni!''



Aku tahu Ammar hanya nak bergurau, tapi aku tidak senang dengan gurauan Nya itu.







'' Am, Thanks untuk hari ni ye. Nia happy sangat.'' Ujur Rania sebelum keluar dari kereta.

'' U are welcome Sayang.'' Sahut Ammar.



Aku masuk ke dalam rumah. Aku terlalu gembira hari ini. Terima Kasih Am.





'' Rania, Aku tengok lepas ko balik dari jalan dengan Ammar tadi hobi kau tu makin menjadi-jadi ye? Ada apa-apa ke? '' Tegur Zahra.



'' Kau ni Zahra, macam lah tak tahu si Rania ni. Pantang ada masa terluang, ada je yang di menung nya'' Sampuk Farah sambil menghulur segelas milo panas kepada kami.



'' Korang ni kalau sehari tak kenakan aku memang tak dapat ke??'' Celah ku.



'' So, macam mana dengan barang hantaran korang tu?'' tanya Farah.



Aku hanya senyum apabila farah menanyakan hal perkahwinan ku.

No comments:

Post a Comment